Pisanie prac magisterskich z Marketingu stanowi dla części studentów spore obciążenie. W tym tekście prezentujemy rozmaite wskazówki, które pomogą Tobie z powodzeniem napisać swoją “magisterkę” z Marketingu. Nie wykluczone, że ułatwią one Tobie tworzenie Twojej magisterki z Marketingu.
Na pewno pierwszym krokiem jest przede wszystkim zdefiniowanie własnej problematyki. Najlepiej, aby była ona zbieżna z Twoimi ambicjami zawodowymi. Ciężko być zmotywowanym do tworzenia pracy dyplomowej, jeśli wiesz, że kwestie, o których piszesz, raczej w przyszłości się Tobie nie przydadzą. Jak mawiał Blaise Pascal “przeszłość i teraźniejszość są naszymi środkami, tylko przyszłość jest celem”. Na poniższej liści przedstawiono wiele ciekawych zagadnień, o których warto pisać prace magisterskie z Marketingu.
- Projekt strategii marketingowej dla wybranej firmy z branży FMCG.
- Ocena efektów akcji promocyjnej danej instytucji finansowej.
- Promowanie marki w Internecie na konkretnym przykładzie.
- Wykorzystanie mediów społecznościowych do promocji produktów.
- Analiza i ocena strategii wprowadzenia wybranego produktu na rynek.
- Narracja jako narzędzie budujące świadomość marki.
- Wpływ kolorów na preferencje konsumenckie.
- Determinanty kształtujące preferencje konsumenckie na rynku bankowym.
- Projekt strategii marketingowej dla wybranego sklepu internetowego.
- Rola marketingu na rynku usług turystycznych.
Przykładowe tematy prac magisterskich z Marketingu.
Wybór odpowiedniego zagadnienia może nie być łatwy. Jeśli nie możesz się zdecydować na żadne, konkretne zagadnienie, to zawsze możesz się skonsultować ze swoim promotorem. Generalnie pamiętaj o tym, aby wybrać takie zagadnienie, do którego nigdy nie brakuje danych oraz literatury naukowej. Lepiej wybrać mało finezyjny temat, ale z danymi, niż awangardowe zagadnienie, ale bez danych. Informacje są po prostu paliwem do wszelkiej działalności naukowej.
Porady dotyczące tworzenia prac magisterskich z Marketingu.
Jeśli masz już zdefiniowaną problematykę swojej pracy magisterskiej z Marketingu, to staraj się stworzyć sobie plan swojej działalności naukowej. W nim określisz sobie, jakie rozdziały, jak długo będziesz tworzyć. Najważniejszym rozdziałem Twojej pracy dyplomowej będzie przede wszystkim rozdział badawczy i to od niego warto zacząć.
Mając już konkretny plan działania, czas na tworzenie swojej pracy dyplomowej. Swój tekst twórz codziennie. Optymalnie niech będą to dwie lub trzy godziny dziennie. Można powiedzieć, że systematyka jest kluczem do sukcesu w szeroko pojętej działalności naukowej. To właśnie ona cechuje wszystkich, najlepszych naukowców.
“Talent jest tańszy od soli. Tym, co odróżnia utalentowanego człowieka od człowieka sukcesu, jest mnóstwo ciężkiej pracy”.
Stephen King
Podczas swojej działalności naukowej staraj się konsultować z osobami, które mają większą wiedzę merytoryczną niż Ty, w danym zakresie. Korzystanie z rozmaitej maści korepetytorów, może na pewno podwyższyć jakość Twojej pracy dyplomowej. Przykładowo może to się tyczyć badań statystycznych. Oczywiście staraj się wybierać korepetytorów o możliwie największęj wiedzy merytorycznej na wybranym przez Ciebie polu.
Tworząc swoją pracę magisterską z Marketingu, staraj się regularnie współpracować ze swoim promotorem. On na pewno będzie w stanie sprawdzić, czy jakość Twojego materiału jest właściwa, czy też nie. Poza tym będzie on mógł usprawnić jakość treści, które tworzysz na różne sposoby. Jeśli działasz systematyczni i często konsultujesz się ze swoim promotorem, to jesteś na najlepszej drodze do naukowego sukcesu.
Tworzenie pracy magisterskiej z Marketingu – jak należy do tego podchodzić?
Pisanie prac magisterskich z Marketingu jest dla wielu studentów pierwszym, poważnym zetknięciem z działalnością naukową. Jeśli temat, o którym piszesz, jest dla Ciebie interesujących i widzisz w nim swoje szanse zawodowe, to wówczas tworzenie pracy dyplomowej może być dla Ciebie przygodą. Najlepiej po prostu podchodzić do swojej pracy magisterskiej z Marketingu, jako do początku swojej wymarzonej kariery.